Skip to content Skip to navigation
Zrodenie legendy

Zrodenie legendy

Legenda sa zrodila z výzvy Karla Abartha.

V necelých 11 rokoch prekryl mladý Karl drevené kolesá svojho skútra koženým opaskom, aby mohol ísť rýchlejšie a mohol porážať staršie deti v susedstve.

Súčasťou jeho povahy sa stala neschopnosť odolať túžbe pretekať, súťažiť, prijímať nové výzvy a stanovovať nové rekordy.

Muž, ktorý porazil vlak

Muž, ktorý porazil vlak

V sedle motocykla so sajdkárou sa Karl Abarth zúčastnil špeciálneho závodu, v ktorom porazil Orient Express na 1370 km dlhej trase z Viedne do Ostendu.

Od prvých pretekov k tuningu

Po kariére motocyklového a automobilového pretekára založil Karl Abarth spoločnosť Abarth & C. Stalo sa tak v roku 1949 a jeho spoločníkom bol Guido Scagliarini. Prvým vyrobeným vozidlom bol roadster 204 A vychádzajúci z Fiatu 1100. Vozidlo okamžite zvíťazilo v šampionáte 1100 Sport a vo formuli 2. Okrem pretekania sa spoločnosť zamerala aj na výrobu tuningových sád, ktoré zlepšovali výkon aj rýchlosť štandardných vozidiel.

Počas niekoľkých málo rokov mala spoločnosť Abarth & C. 375 zamestnancov a ročne vyrábala okolo 300 000 výfukových systémov.

Závodný jazdec, šampión.

Závodný jazdec, šampión.

Keď bol Karl Abarth povolaný ako náhrada za chorého jazdca, dosiahol najrýchlejší čas v prvej kvalifikácii. Ostatní jazdci ho však obvinili z toho, že s vozidlom manipuloval a upravil ho. V druhej kvalifikácii dosiahol opäť pole position s ešte rýchlejším časom.

Filozofia Abarthu

Vozidlá Abarth musia byť dobre ovládateľné, výkonné a silné, ale zo všetkého najviac musia byť malé, ale ""zlé"" ako škorpión.

"Deriváty" dosiahli úspech v rôznych súťažiach a Karl Abarth zaznamenal množstvo rekordov.

V 50. a 60. rokoch značka Abarth rástla a zlepšovala svoje meno. V povedomí verejnosti sa stala synonymom športu, tuningu a výkonu a zapísala sa ako značka, ktorá zmenila svet športových vozidiel.

Cieľ: rekord

Cieľ: rekord

Vo veku 57 rokov dosiahol Karl Abarth rekord v zrýchlení za volantom svojho vozidla Fiat Abarth "1000 monoposto record" triedy G a o deň neskôr rovnaký rekord v jednosedadlovom vozidle kategórie E. Aby sa vtesnal do kokpitu vozidla musel zhodiť diétou 30 kg.

Abarth dnes

Značka Abarth sa stále drží svojej jedinečnej DNA a je synonymom výkonu, skvelého potešenia z jazdy a športovej povahy.

Príbeh škorpióna pokračuje ďalej, Abarth čelí novým výzvam, vytvára jedinečné vozidlá a poskytuje emócie, ktoré poznajú všetci, ktorí mali česť tieto vozidlá riadiť.