Muž, ktorý porazil vlak
V sedle motocykla so sajdkárou sa Karl Abarth zúčastnil špeciálneho závodu, v ktorom porazil Orient Express na 1370 km dlhej trase z Viedne do Ostendu.

Po kariére motocyklového a automobilového pretekára založil Karl Abarth spoločnosť Abarth & C. Stalo sa tak v roku 1949 a jeho spoločníkom bol Guido Scagliarini. Prvým vyrobeným vozidlom bol roadster 204 A vychádzajúci z Fiatu 1100. Vozidlo okamžite zvíťazilo v šampionáte 1100 Sport a vo formuli 2. Okrem pretekania sa spoločnosť zamerala aj na výrobu tuningových sád, ktoré zlepšovali výkon aj rýchlosť štandardných vozidiel.
Počas niekoľkých málo rokov mala spoločnosť Abarth & C. 375 zamestnancov a ročne vyrábala okolo 300 000 výfukových systémov.
Vozidlá Abarth musia byť dobre ovládateľné, výkonné a silné, ale zo všetkého najviac musia byť malé, ale ""zlé"" ako škorpión.
"Deriváty" dosiahli úspech v rôznych súťažiach a Karl Abarth zaznamenal množstvo rekordov.
V 50. a 60. rokoch značka Abarth rástla a zlepšovala svoje meno. V povedomí verejnosti sa stala synonymom športu, tuningu a výkonu a zapísala sa ako značka, ktorá zmenila svet športových vozidiel.